これは手絞りの群集です。よく見るとしわの入り方など、細かい個性があります。絞りの群れは拮抗や同調をし、何か話し込んでいたり、調子にのって飛び出したりとまるで私たち群衆のようです。
個と群衆。それは細胞から銀河系まで、私たちはいくつもの集合体で成り立ち、そして常に囲まれています。
作品からイメージすることは、それぞれ自分の意識のなかにあり、集団で生きている現代人の想像力と向き合います。絞りの凹凸やひとつひとつの絞り方で個を出すだけでなく、作品全体を線のように形作ることで、直感的に「列」を思い起こさせ、群を強く表現しようとしました。
様々な目的を持った人々が行きかう場所である東京ミッドタウンはまさにうねる人の波です。道を歩く流れは一緒でも、他人とは違う目的をもって行動します。
そんな個と群衆を絞りでミクロとマクロの表現に落とし込み、年齢や性別、国籍関係なく人々の意識の中に踏み込んでいきます。
This is a group of shibori. If you look closely, you can see the detailed individuality in the wrinkles. The shibori crowd is antagonistic and synchronized, talking to each other or jumping out of the crowd in a fit of excitement, just like us.Individuals and crowds. From the cell to the galaxy, we are made up of, and always surrounded by, a multitude of aggregates.
Each image from the work is in our own consciousness and confronts the imagination of modern people who live in groups.
I tried to express the group strongly by not only showing the individual by the unevenness of the aperture and the way each aperture is made, but also by forming the entire work like a line, which intuitively reminds us of a "line".
Tokyo Midtown, a place where people with various purposes pass by, is truly an undulating wave of people. Even though the flow of people walking down the street is the same, they act with different purposes from others.
By using aperture, I tried to express such individuals and crowds on a micro and macro scale, stepping into the consciousness of people regardless of age, gender, or nationality.
photo: Tani Hirofumi
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